Zaraz po śniadaniu ruszyliśmy w teren. Dzieci, żeby zdobyć 12 części układanki (tworzyły one przepis na magiczny makaron), musiały rozprawić się z grą terenową. Polegała ona na odnajdowaniu miejsc, znajdujących się na fotografiach i wykonywaniu umieszczonych tam zadań.
Uczniowie poznali wiele technik szyfrowania w tym: tzw. czekoladkę, gaderypoluki, polityka renu, szyfr centaurów itp. Wszystko po to, aby dotrzeć i wykonać kolejne zadania – niektóre z nich były zaszyfrowane

Gracze stworzyli w ramach gry niesamowite rzeczy w tym: piosenki, wierszyki, magiczne skrzaty, różdżki itp.

Kiedy pierwsza drużyna wykonała wszystkie zadania, grę uznano za zakończoną.

Wszystkie drużyny otrzymały puzzle z przepisem i przystąpiliśmy do gotowania.
Dzieci same zrobiły ciasto na makaron, który – jak to w magicznej kuchni – zmienił swój kolor na czerwony.
Do tego uczniowie zrobili cztery różne sosy: jagodowy, truskawkowy, twarogowy i pomidorowy.
Dzień zwieńczyliśmy wspólnym posiłkiem.

Fotorelacja