Marzec obfitował w naszym Zespole w szereg zdarzeń i atrakcji.

Dzieci miały okazję:
1) Wziąć udział w wycieczce do Nadleśnictwa Krzystkowice. Mogły tam zobaczyć jak pracują leśnicy, czym się zajmują, jak wygląda gabinet nadleśniczego. Dzieci oglądały poroża jelenia oraz daniela, przyglądały się wypchanym zwierzętom kuny leśnej, borsuka, dzika. Oglądały tablice poglądowe ze zwierzętami występującymi w naszych lasach. Obejrzały dwa filmy edukacyjne.
Po tak miłym przyjęciu w nadleśnictwie udaliśmy się na ścieżkę edukacyjną. Dzieci spotkały się z innym leśnikiem, który opowiedział dzieciom o tym, do czego służą ambony, z jakimi szkodnikami walczą leśnicy, po co zakłada się budki lęgowe dla różnych ptaków, co to są lizawki, buchtowisko i paśnik. Przy paśniku zatrzymaliśmy się na dłużej. Dzieci mogły przyjrzeć się, jakimi warzywami, ziarnami i witkami brzozowymi moczonymi w soli karmi się zwierzęta w czasie srogiej zimy.
Całą wycieczka zakończyła się biesiadowaniem przy ognisku. Dzieci zjadły pieczone kiełbaski i pieczony chleb.
2) Obejrzeć przedstawienie lalkowe pt. „Pinokio”.
3) Wziąć udział w kolejnym koncercie muzyków zielonogórskiej filharmonii, którzy przywieźli ze sobą prawdziwych Indian. Barwne pióropusze, efektowne stroje, łapacze snów, opowieść o małym indiańskim chłopcu, a przede wszystkim oryginalne indiańskie instrumenty (toyo, flet native, kena, kenaczo, samponia, vankara) zaprezentował indiański zespół Leyenda. Dzieci śpiewały wraz z nimi prawdziwe indiańskie pieśni. Uśmiech na twarzach i błyszczące ze szczęścia oczy mówiły, że występ był udany.
4) Obejrzeć pokaz pierwszej pomocy. Dzieci utrwalały numery telefonów alarmowych. Zobaczyły jak wykonuje się masaż serca oraz sztuczne oddychanie, same próbowały ćwiczyć na fantomach.
5) Wziąć udział w gminnych eliminacjach do Lubuskiego Konkursu Recytatorskiego Por Arte. Skonfrontowały tam swoje umiejętności z dziećmi z pozostałych szkół naszej gminy. Nie dały pokonać się tremie, nie straszne im były dziesiątki oczu wpatrzonych w nie. Dały radę i zwyciężyły. Klaudia N. i Jagoda Z. otrzymała nominację a Marcela B. wyróżnienie. Brawo!
Pozostałe dzieci z naszego zespołu prezentowały również bardzo wysoki poziom recytacji. O pełnym sukcesie decydowała różnica połowy lub całego punktu. Cieszymy się występem wszystkich uczniów. Wszyscy bowiem dzięki uczestnictwu w konkursach recytatorskich szlifują trudną sztukę mówienia i przekazywania ze zrozumieniem myśli, uczuć i emocji. Wbrew pozorom nie jest to łatwe.
6) Sadzić kwiatki. Założyły też ogródki kwiatowe w salach.
7) Wziąć udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Kangur Matematyczny”. Wyniki poznamy dopiero pod koniec maja.
8) Spotkać się z dzielnicowym z Nowogrodu Bobrzańskiego. Dzieci dowiedziały się jak wygląda praca policjanta oraz miały okazje dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy związanych z pracą policji. Oczywiście na zakończenie spotkania mogły dokładnie obejrzeć radiowóz, a nawet do niego wsiąść.
9) Pożegnać zimę i powitać wiosnę. Wszyscy uczniowie naszego Zespołu zebrali się przed budynkiem szkoły aby „rozprawić” się z zimą. Dzieci uczestniczyły w przeróżnych konkursach i grach zespołowych. Każda grupa prezentowała piosenkę na powitanie wiosny. W palącym się ognisku spaliliśmy przygotowane przez każdą grupę marzanny.
Następnie dzieci upiekły pyszne kiełbaski. Zjadły je ze smakiem. Na deser dostały owoce i mnóstwo słodyczy. Było super. Pogoda była oczywiście najcudniejsza z możliwych – upalnie wyborna!!!!.
10) Zaprezentować się podczas VII Przeglądu Teatrzyków Dziecięcych naszej gminy. Grupa z Bogaczowa swym występem rozpoczęła przegląd (nie braliśmy udziału w rywalizacji). Nasze dzieci zaprezentowały się bardzo, bardzo pięknie. Zachwyciły wszystkich oglądających nasze przedstawienie prostotą i jednocześnie wdziękiem. Otrzymały zasłużone wielkie brawa.
11) uczestniczyć w konkursie recytatorskim, który odbył się w naszym Zespole. Prezentacje konkursowe poprzedziło przedstawienie najmłodszych grup przedszkolnych. Dzieci z grup Motyle i Pszczółki pięknie zaprezentowały się w przedstawieniu pt. „O ślimaku, co szukał wiosny”. Dzieci wypadły rewelacyjnie.
12) Świętować kolejne urodziny swoich kolegów i koleżanek (Jakuba J., Narine K., Igę Ch.).

Podczas zajęć dodatkowych m.in.:
1) Omówiony został savoir-vivre w teatrze. Odpowiedni strój i zachowanie to bezdyskusyjny kanon świadczący o dobrym wychowaniu. Zadaniem dzieci było zapamiętanie, że podczas spektaklu nie rozmawiamy, nie jemy, nie pijemy, mamy wyłączone telefony, nie wychodzimy do toalety, nie odwracamy się, w szatni mamy obowiązek pozostawienia plecaczków i toreb. Z toalety korzystamy podczas antraktu, a na swoje miejsce przechodzimy przodem do osób już siedzących.
2) Dzieci brały udział w eksperymencie polegającym na odczytywaniu linii papilarnych dwoma metodami. Uczniowie dowiedzieli się mi.in, że każdy wzór linii papilarnych jest niepowtarzalny i jedyny, dla jakich celów wykorzystuje się zbieranie śladów linii papilarnych oraz, że istnieją trzy podstawowe nazwy wzorów linii: łuk, pętla, wir.
3) Dzieci odgrywały scenki dramowe: na ulicy, w sklepie, w cyrku oraz scenki pochodzące z ulubionych bajek – Czerwony Kapturek. Animowały pacynki. Bawiły się doskonale. Wnosiły do scenek bardzo dużo twórczych pomysłów.
4) Dzieci zastanawiały się co i dlaczego pływa w wodzie, a co z kolei tonie. Dowiedziały się też m.in. dlaczego rekin musi cały czas krążyć (pływać), jak to się dzieje, że rękawki (pływaczki) czy kółko utrzymują nas na powierzchni wody i dlaczego im bardziej słona woda tym łatwiej nasze ciała się na niej unoszą.
5) Uczniowie stworzyli witraże przedstawiające wiosennego motyla, a także gałązki bazi i bibułkowe kwiatki.
6) Dzieci wykonały eksperyment „Zmieniające się barwy”, mający na celu pokazanie w jaki sposób ludzkie oko postrzega mieszające się kolory.
7) Dzieci odgrywały scenki tematyczne skupione wokół zagadnień: sport, zabawa, zwierzęta, moje miejsce w rodzinie. Scenka, która dzieci odgrywały przydzielona była losowo podczas
przekazywania karteczki z hasłem. Zabawa miała na celu integrację grupy oraz odkrywanie nowych zdolności i rozwijanie kreatywności dzieci.

Od miesiąca marca uczniowie klasy startowej, pierwszej i czwartej uczestniczą również w lekcjach tenisa stołowego.

Przed nami kolejny miesiąc. I wszystko wskazuje na to, że i w kwietniu nie będziemy się nudzić. Gwarantujemy!