Kadra

Zespół Pro Novo. :) Brzmi jak nazwa zespołu muzycznego. Może trochę rockowego, może trochę popowego, może z muzyką klasyczną, bo każdy członek, choć inny, potrafi zagrać. Zagrać w Zespole. Razem. Bez fałszywych nut. Jak na zgrany zespół przystało.
I choć jesteśmy różni, ta różnorodność jest naszą siłą. Bo nas napędza, mobilizuje, inspiruje. I pewnie, czasami wywołuje burze na naszym statku, ale wszyscy wiemy, że nawet w najbardziej zgranym zespole, one się zdarzają. Mają często oczyszczającą moc.
Choć różni, mamy wspólny cel – dobro naszych dzieci. I ów cel nas ukierunkowuje.
Każdego dnia na pierwszym miejscu stawiamy zaufanie i otwartość. Wierzymy, wiemy, że bycia razem, relacji, komunikacji i współpracy nie nauczymy naszych uczniów sami ich nie praktykując. Nauczaj nie słowem, a przykładem. Taką metodę stosujemy w naszej pracy.

Aneta Woźniak-Ziółkowska – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Pro Novo.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Po latach pracy w wyuczonym zawodzie zakochałam się w pracy z dziećmi. Wszystko to dzięki córce, która pokazała mi co jest w życiu ważne.

Ukończyłam studia podyplomowe Przygotowanie pedagogiczneZarządzanie oświatą , oraz studia w zakresie Integralnej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej i Edukacji dla bezpieczeństwa.
Praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji i pozwala na rozwój osobisty.
Ogromną przyjemność sprawia mi możliwość uczestniczenia w tak ważnym projekcie, jakim jest utworzenie i prowadzenie szkoły podstawowej i przedszkola.

Zespół Szkolno-Przedszkolny, który tworzy Fundacja Pro Novo jest placówką z moich marzeń jeszcze z czasów dzieciństwa – ciekawą, indywidualną, bezpieczną, inspirującą – bez prostych zakazów i nakazów, bez anonimowości czy dominacji „jedynie słusznych poglądów” – zgodnie z dewizą: Sapere Aude!
Moim celem jest wspieranie naturalnej aktywności dzieci, rozwijanie samodzielności, wiary we własne siły oraz chęci poznania.

Jestem osobą pogodną, pracowitą, sumienną. Cenię sobie lojalność, szczerość, odpowiedzialność, dobre serce i ciepło domowego ogniska. Priorytetem w moim życiu jest rodzina. Od 19 lat jestem mężatką.
Czas wolny spędzam z najbliższymi memu sercu – z mężem i córką. Stanowią oni główny sens mojego życia, dają siłę oraz szczęście, są powodem do dumy.

 

Wiesława Ciszak – Wychowawca klasy I A, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej i oligofrenopedagogiki.

Ponad 30 lat pracy w zawodzie.
Wybrałam ten zawód, bo lubię kiedy dzieci są radosne i mądre.
Każdego dnia szukam dobroci, wolności i piękna.
Człowiek, tak jak Mały Książę, powinien oswajać i troszczyć się o to, co zostało mu powierzone.
Mój ulubiony film to „Czekolada”, ulubiona bajka to „Muminki”. Najwspanialsza książka z dzieciństwa „Dzieci z Bullerbyn”.
Lubię wędrowanie. Może być bezdrożami po okolicy, najchętniej jednak górskimi szlakami. W góry wracam w każdej wolnej chwili.
U dzieci cenię ciekawość, kreatywność i wrażliwość.
W pracy zawodowej istotna jest kompetencja, pracowitość i sumienność.
Bez prawdomówności i wyrozumiałości nie uda się zbudować uczciwej relacji z drugim człowiekiem.

 

Magdalena Mulnik – Z-ca Dyrektora, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej

Ukończyłam studia magisterskie o specjalności Resocjalizacja z poradnictwem specjalistycznym oraz studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Obecnie poszerzam swoje kwalifikacje na kierunku Logopedia i terapia pedagogiczna.
Swoją „przygodę” zawodową rozpoczęłam 8 lat temu, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Obecnie jestem wychowawcą klasy II B.
Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele satysfakcji. Dzięki niej odkrywam nowe pasje, rozwijam się i na nowo poznaję otaczający nas świat. Dla moich uczniów staram się doskonalić zawodowo i poszukiwać ciekawych, nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych. W wychowaniu i nauczaniu ważne jest dla mnie, aby moi podopieczni rozwijali w sobie kreatywność, by nauczyli się samodzielnego myślenia oraz wiary we własne możliwości.

Prywatnie muszę być ciągle w ruchu, lubię nowe wyzwania, uwielbiam podróżować, poznawać. Jeśli się zatrzymuję to tylko po to, aby przeczytać dobrą książkę i pójść do kina.

 

Edyta Jeremicz – Wychowawca klasy IIIA, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej

Ukończyłam studia magisterskie o specjalności Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką, ale zawsze marzyłam o wychowawstwie i swojej klasie.
Postanowiłam zatem wybrać się na studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna
i wychowanie przedszkolne. W obecnej chwili studiuję Wychowanie fizyczne
i gimnastykę korekcyjną.
W zawodzie pracuję od 3 lat. Dzieci i praca z nimi daje mi wiele radości. W pełni spełniam się zawodowo, wciąż uczę się czegoś nowego. W pracy zależy mi na tym, aby dzieci były szczęśliwe, a nauka i wychowanie przebiegały w sprzyjającej
i spokojnej atmosferze. Tylko wtedy dzieci mogą rozwijać w sobie twórcze
i samodzielne myślenie.

W życiu jestem osobą uśmiechniętą i energiczną. W wolnej chwili zajmuję się swoją hodowlą kotów rosyjskich, a także czytam książki o tematyce kryminalnej
i fantastycznej.


Sylwia Lidwin – Wychowawca klasy IIA, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej

Jestem zodiakalną rybą, pochodzę z Gorzowa Wielkopolskiego, po ukończeniu studiów wyższych przez mojego męża, los z Poznania skierował nas do Żar i tak już chyba zostanie (choć obiecano mi, że to tylko na pięć lat :)). W Żarach przyszła na świat nasz córka Hanna. Cieszę się, że ją mam, jest dla mnie wielkim wsparciem, stara się mnie udoskonalać pod wieloma względami, chociażby ubioru, maskowania niedoskonałości, potrafi mnie rozśmieszyć, mamy swoje tajemnice i wspólne marzenia.
Mąż natomiast mocno i stanowczo stąpa po ziemi, jest nie ugięty w swoich postanowieniach, planach ale to także bardzo wrażliwa, sentymentalna istota.
Nie sądziłam, że pisanie o sobie jest takie trudne.
Zdecydowanie łatwiej pisze się o innych.
Jestem kobietą w najlepszym czasie swojego życia: pełną sił, ukrytego entuzjazmu, wiary i nadziei w radość życia.
Ukończyłam w roku 2012 na Uniwersytecie w Zielonej Górze studia wyższe na kierunku: Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Pracowałam w Komendzie Wojewódzkiej Ochotniczych Hufców Pracy (zastanawiam się czy ta instytucja jeszcze istnieje) w Gorzowie Wielkopolski . Tu po raz pierwszy zaczęłam pracować a właściwie współpracować z młodzieżą „wykluczoną”, która gdzieś w swoim życiu się pogubiła. Przeglądając dalej karty moich zawodowych wędrówek, pracowała w Zespole Szkół Gastronomicznych. Było to magiczne choć gastronomiczne miejsce. Rozsmakowałam się w pysznych potrawach i wielu innych specjałach kulinarnych, przygotowywanych przez młodzież, ale i nie tylko. Spotkałam wiele wspaniałych osób, niepowtarzalne grono pedagogiczne dających mi poczucie wiary w drugiego człowieka.

Obecnie zaczynam się realizować w swoim wymarzony zawodzie nauczyciela. Wiem, że to wielka odpowiedzialność. W swojej pracy staram się dawać jak najwięcej dobra, mądrości, ciepła, zrozumienia, szacunku nie zapominając o poszanowaniu godności tak małe i kruchej istoty jaką jest dziecko.

„Nie ma dzieci – są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć.”

 

Agnieszka Januszewska – nauczyciel matematyki, obecnie na urlopie macierzyńskim

Jestem absolwentką Wydziału Matematyki, Informatyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Zielonogórskim. Ukończyłam matematykę, bo jest to coś, co lubię, a wręcz uwielbiam. Mogłabym liczyć, obliczać, rozwiązywać… Jednak dopiero po urodzeniu mojej córki – Hani, poczułam, że chcę pracować z dziećmi. Obecnie jestem na ostatnim roku pedagogiki i robię to, w czym się spełniam – uczę.
Chciałabym każdego ucznia nauczyć myślenia, aby mógł wyjść obronną ręką z każdego zadania.
Pamiętajmy, że „przez każde trzy punkty przechodzi prosta, o ile jest dostatecznie gruba :) ” (aksjomat Steinhausa).

 

Dawid Cierniak – nauczyciel matematyki

 

Weronika Bublis-Tyczyńska –  nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

Zdecydowanie najtrudniejszym zadaniem  do wykonania jest opisanie  siebie.

Zacznę więc od początku. Historia i WOS to przedmioty, które są  najbliższe memu sercu.
Według mojej dewizy dobrze przeprowadzona lekcja… to ta, która przynosi satysfakcję prowadzącemu i jego uczniom.
Od kilku lat uczniowie są obecni w moim życiu, ich radość to mój sukces ich porażki to dla mnie wyzwanie, by im pomóc.
Wszystko zaś  co w moim życiu  cenne, co stanowi  dla mnie szczególne znaczenie to: rodzina i prawdziwi przyjaciele. O tych drugich w dzisiejszych czasach naprawdę trudno.

Każdego dnia patrzmy więc na świat „innymi oczami” a wszystko, co go otacza niech będzie inspiracją do lepszego życia, pracy.
Pamiętajmy  bowiem każdego dnia  tworzymy własną historię….

Kamila Domańska –  nauczyciel języka polskiego, Wychowawca klasy VIIIA

Jestem miłośniczką języków, a nade wszystko języka polskiego. W czasach, gdy dbamy o umiejętność komunikowania się z całym światem – zapominamy, że najważniejsze są te zaciszne rozmowy, prowadzone w domu. Właśnie dlatego zdecydowałam się na studia filologiczne. Chciałabym przekazać uczniom, że język polski to coś więcej niż punkcik w planie lekcji, to więcej niż kanon lektur obowiązkowych. Język polski jest nieodłącznym elementem naszego życia – bez względu na to, „kim będę jak dorosnę”.

Zawsze uważałam, że egoistycznym jest posiadać wiedzę, ale się nią nie dzielić. Dlatego kocham nauczanie.

Ktoś kiedyś powiedział: „Wykształcenie, podobnie do ubrania, winno być starannie dopasowane do osoby. Zbyt małe uwiera, za obszerne śmieszy.” Na szczęście lubię również szyć… I nie tylko metaforycznie.

Wolny czas lubię spędzać z ukochaną rodziną: przy maszynie do szycia (pokazując córeczkom frajdę z tworzenia), w ogrodzie (dbając o rośliny lub leniąc się na hamaku) albo samotnie w garażu (szlifując stare meble w maseczce przeciwpyłowej).

Zawsze uważałam, że nie jest najważniejsze, by być lepszym od innych, ale od samego siebie z dnia wczorajszego. Dlatego każdego dnia staram się „być bardziej”, pójść dalej, wiedzieć więcej i więcej potrafić… Aktualnie uczę się florystyki i projektowania ogrodów.

 

Iwona Zabawa –  nauczyciel języka polskiego – obecnie na urlopie wychowawczym

Jestem absolwentką polonistyki dwóch uczelni – Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Aktualnie znów studiuję, tym razem logopedię i język migowy. Już w tym momencie wiem, że przede mną jeszcze wiele ciekawych kierunków, które chciałabym kiedyś ukończyć.
Tak silna potrzeba samorozwoju jest odbiciem mojego charakteru. Jestem osobą, która ciągle się rozwija, poszukuje nowych pasji, doświadczeń, a także ciekawych doznań i przygód. Takim podejściem do własnego rozwoju próbuję również „zarazić” swoich uczniów. Uważam, że najważniejszą możliwością człowieka jest to, że może on ciągle dążyć do wyznaczonego przez siebie celu, nieustannie próbując swoich sił w coraz to nowszych, ciekawszych, a zarazem trudniejszych dziedzinach.
Oczywiście wszystko to trzeba robić z uśmiechem na twarzy, z pewną dozą szaleństwa, dosłownie bawiąc się tymi wszystkimi nowymi zadaniami i obowiązkami. Każdy przecież wie, że najlepsze efekty osiągamy wtedy, gdy pracujemy i uczymy się czegoś poprzez zabawę.
A mnie wręcz nazwisko zobowiązuje do takiego podejścia do nauczania,
jak i ogólnie – do życia. :)


Barbara Bączyk – nauczyciel języka niemieckiego.

Pracę w NZS-P Pro Novo rozpoczęłam w momencie, kiedy powstawała. I to był strzał w dziesiątkę.
Kocham swoją pracę. Czasami bywa trudno, ale kto powiedział, że zawsze musi być łatwo i przyjemnie. Ważne, aby dzieci w szkole były szczęśliwe, zadowolone, a przede wszystkim bezpieczne.

Jak każdy człowiek posiadam wady i zalety. Moje słabości to zbyt duża pobłażliwość. A z zalety? Szczerość, lojalność, bezinteresowność i wyrozumiałość.
Mój wolny czas poświęcam na książki, pracę w ogrodzie i poznawanie świata, jak również pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii.


Kamila Najdek –  nauczyciel języka polskiego, Wychowawca klasy IVA

Jestem absolwentką Uniwersytetu Zielonogórskiego. Ukończyłam filologię polską o specjalności nauczycielskiej.
Z natury jestem pogodna, pełna energii i pozytywnie nastawiona do życia. Pasjonują mnie podróże, fotografia i dobre kino.
Z pracy z dziećmi czerpię radość i zadowolenie. Dzieci poznają świat, eksperymentują, zbierają doświadczenia….są podróżnikami. Dzięki pracy na stanowisku nauczyciela języka polskiego, uczestniczę w podróżach życiowych dzieci. Daje mi to satysfakcję i chęć do podejmowania wyzwań.
Moje motto życiowe brzmi: „Żyj każdym dniem tak, jakby miał być Twoim ostatnim”.


Katarzyna Łuczka – nauczyciel biologii i chemii


Sylwia Piecuszek-Karpiel – , nauczyciel matematyki i informatyki, obecnie na urlopie macierzyńskim

Matematyka to całe moje życie. Początkowe dziecięce zainteresowanie zamieniło się w pasję. Studia matematyczne pozwoliły mi choć trochę zaspokoić moją ciekawość, a może jeszcze bardziej ją rozbudzić?
Jestem niezwykle szczęśliwa osobą, gdyż moja pasja stałą się moją pracą. Jako nauczyciel mogę pokazać uczniom, iż matematyka naprawdę jest ciekawa. Chcę, aby moi uczniowie bawili się matematyką korzystając z wiedzy, którą im przekazuje.
Gdy dobrze rozpoczną przygodę z tym przedmiotem, poradzą sobie z czekającymi ich w przyszłości sprawdzianami, egzaminami przedmiotowymi.


Robert Lubin – Nauczyciel języka angielskiego

Jestem absolwentem Uniwersytetu Zielonogórskiego i od 2005 roku właścicielem oraz dyrektorem Szkoły Języków Obcych Big Ben learn&work – nauka i praca w Zielonej Górze.
Od momentu powstania Niepublicznego Zespołu Szkół Pro Novo w Bogaczowie wraz z nauczycielami mojej szkoły jesteśmy odpowiedzialni za naukę języka angielskiego i zwiększanie motywacji naszych uczniów do nauki oraz przybliżenie kultury krajów anglojęzycznych. Aby to osiągnąć w nauczaniu stosujemy metodę eklektyczną, polegającą na stosowaniu szerokiego spektrum metod i technik nauczania. Metoda ta znacznie uatrakcyjnia i wzbogaca proces dydaktyczny, zapobiega znużeniu powtarzalnością stosowanych zadań, umożliwia uczniowi skuteczne nabywanie umiejętności językowych.
Ponadto oferujemy naszym uczniom letnie obozy językowe, na których nie tylko uczymy się języka, ale także świetnie się bawimy i wypoczywamy.
Więcej informacji o szkole Big Ben znajduje się na nasze stronie internetowej www.bigben.zgora.pl


Agnieszka Pytkowska – Nauczyciel języka angielskiego

„Naszym zadaniem nie jest zahartowanie naszych dzieci, aby radziły sobie w okrutnym i nieczułym świecie. Naszym zadaniem jest wychowanie dzieci, które uczynią ten świat mniej okrutnym i nieczułym.” L. R. Knopp

Hr-owiec, edukator, lektor języka angielskiego z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą w Polsce jak i za granicą. Wolontariuszka cyklicznych spotkań edukacji alternatywnej jak i innych przedsięwzięć, w których moc głęboko wierzę:-); w tym liczne wolontariaty poza granicami kraju. Koordynatorka projektów edukacyjnych o zasięgu globalnym. Edukatorka – Pasjonatka nie tylko w zakresie języka ale również w zakresie ekologii, permakultury, globalizacji, życia w zgodzie z naturą.
Zapalona orędowniczka edukacji alternatywnej w duchu porozumienia bez przemocy. Pełna energii, ciekawa świata i ludzi, kochająca życie i jego nieograniczone możliwości. W swojej pracy kieruję się wiedzą, intuicją i doświadczeniem. Ważne są dla mnie autentyczne, dobre, wspierające relacje. Jestem przekonana, że każdy z nas nosi w sobie wszelkie zasoby, które potrzebne są mu by pokonać przeszkody, dokonać wyboru, realizować marzenia.

„W dobrej szkole uczysz się marzyć” – i takiej szkoły nam wszystkim życzę:-)

 

Mariusz Lewandowski – Nauczyciel fizyki i informatyki

Mimo młodego wieku mogę pochwalić się już sporym stażem w oświacie, ponieważ uczę nieprzerwanie od 1996 roku, kiedy to podjąłem pierwszą pracę w szkole leżącej w małej wsi pod Toruniem – Osieku nad Wisłą. Jestem absolwentem Wydziału Fizyki i Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, specjalizowałem się
w optoelektronice i fizyce laserów. W trakcie studiów ukończyłem też Studium Pedagogiczne, a niedługo potem studia podyplomowe z zakresu informatyki na Politechnice Warszawskiej. Przez kilkanaście lat mieszkałem w Płocku, gdzie uczyłem fizyki, matematyki oraz przedmiotów informatycznych dzieci, młodzież
i dorosłych we wszystkich typach szkół: od podstawówek, przez gimnazja i szkoły średnie po szkoły dla pracujących i studia pomaturalne.
Kilka lat temu, gdy poznałem moją lepszą połówkę Anię, przeprowadziłem się
do Nowogrodu Bobrzańskiego, a stąd miałem już tylko dwa kroki do Bogaczowa, gdzie odnalazłem fantastyczną szkołę ze wspaniałą młodzieżą :)
Prywatnie jestem ojcem 27-letniego Mateusza (jest świeżo upieczonym lekarzem
w Olsztynie) i 24-letniej Oli, która w tym roku obroniła tytuł magistra pielęgniarstwa na UMK w Bydgoszczy.
Żeby nie było, że jestem „taki ścisły”, to największą frajdę sprawiają mi wypady
z Anią na grzyby, thrillery (książkowe i filmowe), gra w brydża oraz nasze dwie kozy: Zośka i Dżesika, którym towarzystwa dotrzymuje labradorka Saba (częściej nazywana Sabiną) i pięć kotów – a właściwie kotek…

Natalia Janik – Nauczyciel wychowania fizycznego, obecnie na długotrwałym L4

Jestem absolwentką Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu na kierunku Wychowanie fizyczne. Ukończyłam również studia podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Posiadam uprawnienia instruktora gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej.
Odkąd pamiętam związana byłam ze sportem. Już jako dziecko jeździłam na każde możliwe zawody, uczęszczałam na wszystkie dodatkowe zajęcia ruchowe. Przez wiele lat trenowałam siatkówkę, występując na parkietach drugo i trzecioligowych, dlatego tak bliskie są mi sporty drużynowe.
Łatwo nawiązuje kontakt z uczniami. Uważam, że dzieci powinny jak najwięcej czasu spędzać aktywnie, gdyż ruch jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny. Poprzez gry i zabawy ruchowe zachęcam dzieci do aktywnego spędzania czasu wolnego. Będę starała się przelać moją pasję do sportu na uczniów.
Lubię aktywny wypoczynek. W wolnych chwilach chodzę na spacery z moim psem oraz jeżdżę rowerem. A gdy liście na drzewach nabiorą złocistych odcieni, wyruszam ochoczo do naszych pięknych pobliskich lasów w poszukiwaniu skarbów natury.

 

Joanna Sobków – Nauczyciel geografii

[informacje wkrótce]

 

Monika Czepiżak – Nauczyciel muzyki i rytmiki

Nasz świat jest pełen muzyki i dźwięków.
Jak usłyszeć i docenić te najpiękniejsze i najbardziej szlachetne? Z tym zadaniem, jako nauczyciel muzyki, mierzę się od 2005 roku.

Ukończyłam Wydział Artystyczny Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku: wychowanie muzyczne, posiadam także specjalizację prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych.

Obecnie prowadzę zajęcia rytmiki w przedszkolu, lekcje muzyki w szkole, indywidualne zajęcia umuzykalniające oraz naukę gry na pianinie i gitarze.
Wierzę, że miłość do muzyki można rozwinąć przez naukę, i że jeśli dziecko nabędzie w szkole zamiłowania do muzyki, zachowa je przez całe swoje życie.

Prywatnie moją prawdziwą radością jest Bóg i rodzina.

 

Wioletta Samociak – Nauczyciel religii w klasach 4-8

Jestem absolwentką teologii UKSW w Szczecinie. Ukończyłam również etykę oraz wychowanie do życia w rodzinie na UAM w Poznaniu. Uczę religii od 23 lat. Moje pasje to fotografowanie, muzyka gospel oraz szeroko rozumiany wolontariat. Jestem inicjatorką i założycielka Szkolnego Wolontariatu „Jesteśmy dla Ciebie” oraz prowadzę Szkolne Koło Caritas.
„Bo czas poświęcony innym to szczególny czas. Nigdy nie będzie stracony – przeciwnie – zaowocuje.” I te wartości zaszczepiam wśród młodzieży, z którą uwielbiam pracować.
Ci często zbuntowani, buńczuczni młodzi ludzie, to niesamowity „materiał” na wartościowego człowieka. Wystarczy ich po prostu słuchać i z nimi rozmawiać.
Podstawa mojego nauczania (chrześcijańskiego nauczania) to: uczyć szacunku zawsze, wszędzie i do każdego

Krystyna Zamolska – Nauczyciel religii w klasach 0-3

[informacje wkrótce]

Jadwiga Słapczyńska – pedagog szkolny, nauczyciel WDŻ, 

Do ut des  – Daję abyś dawał

Nauczyciel dyplomowany. Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski, uzyskując tytuł magistra pedagogiki opiekuńczej.
Swoje kwalifikacje poszerzyłam o uprawnienia w zakresie prowadzenia zajęć „Wychowanie do życia w rodzinie” oraz kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (jestem oligofrenopedagogiem).
Odbyłam liczne szkolenia i jestem uprawniona do realizacji m. in.:
– programu „Ekonomia na co dzień – czyli decyduj o sobie”;
– programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych „Spójrz inaczej”;
– programu dla młodzieży gimnazjalnej „Seks, kłamstwa i prawda”;
– warsztatów „Szkoła dla rodziców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” wg metody A. Faber i E. Mazlish;
– warsztatów w zakresie umiejętności wychowawczych „Szkoła dla rodziców i wychowawców. Jak rozmawiać z nastolatkiem”.
Uczestniczyłam także w wielu innych formach doskonalenia zawodowego, które umożliwiły mi poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i innych związanych z zadaniami szkoły.
Jestem ekspertem MEN do spraw awansu zawodowego nauczycieli.

 

Dorota Laskowska-Kabała – Logopeda, terapeuta, nauczyciel języka polskiego

Całe życie gonię króliczka.
Lubię robić różne rzeczy, często odbiegające od mojego wykształcenia, niestety równie często od moich umiejętności.
Od 20 lat pracuję w szkole, na początku jako nauczyciel świetlicy, teraz jako pedagog, logopeda nauczyciel języka polskiego.
Praca logopedy jest w Pro Novo międzylądowaniem w mojej zawodowej przygodzie. Stanowi dla mnie duże wyzwanie, ale i ogromną satysfakcję, kiedy dostrzegam zmianę safy w szafę , cekolady w czekoladę, a najbardziej chyba lulki w rurkę.

Uczę języka polskiego uczniów, ale i nieustająco siebie. To przedmiot, który wymaga ciągłego samorozwoju, ciągłego poznawania i odkrywania, dzięki czemu wciąż mam 16 lat. :)

We wczesnym stadium swego dorosłego życia wypełniałam wolne weekendy nauką, której efektem są kwalifikacje do nauczania języka polskiego, terapii pedagogicznej, mediacji i kilku innych, które za każdym razem powodowały przeświadczenie, że im więcej wiem – wiem mniej. I wszystko to wpłynęło na poczucie, że „króliczek” wciąż się oddala. Nie ustaję jednak w gonitwie, która na szczęście nie wpływa na zachwianie mego miru domowego.

Prywatnie jestem żoną Łukasza, mamą Antoniny oraz niewolnikiem dwóch brytyjskich kotów
i psa Dużego.
Uwielbiam przestrzeń, ogród, góry, pola, lasy i kiedy pachnie suszonymi grzybami, kiszoną kapustą i sernikiem upieczonym przez moją siostrę.

 

Magdalena Zelisko – pedagog, nauczyciel wspomagający, terapeuta, Wychowawca klasy VIIA

Jestem rodowitą zielonogórzanką, a w Pro Novo znalazłam się za sprawą moich dzieci, które koniecznie chciały chodzić do tej szkoły.

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki  opiekuńczej a także studia podyplomowe z zawodoznawstwa i „Menedżer w oświacie”. Jednak zamiast do zarządzania, bardziej ciągnęło mnie do dzieci i młodzieży i bycia z nimi w kontakcie.

Lubię naturę i ruch. Las mnie uspokaja a bycie w ruchu napędza i dodaje energii. Wraz z moją wspaniałą rodziną często spędzamy czas na rowerach, pieszych wycieczkach a latem na uprawianiu sportów wodnych.
Gdybym była żywiołem, to byłabym wodą, ze wszystkimi jej zaletami i wadami. :)

Lubię ludzi. Lubię im się przyglądać i ich słuchać. Jestem zwolenniczką komunikacji opartej na potrzebach i uczuciach. I choć w tej kwestii jeszcze wiele pracy przede mną, to chciałabym się w tym dalej rozwijać, a przecież szkoła to pole nieustannego rozwoju i pracy nad sobą…

Monika Jerzynek – Instruktor zumby