Jak ten czas szybko płynie – kolejne dwa tygodnie za nami.
A co się podczas ostatnich dni wydarzyło?
1) Dzieci wzięły udział w kolejnym nieodpłatnym spotkaniu z muzyką klasyczną. Miały możliwość obejrzeć i wysłuchać bajkę muzyczną: „Pan Maluśkiewicz i Wieloryb”.
2) Świętowaliśmy kolejne urodziny naszych podopiecznych – Sary, Julii i Kubusia. Dzieci otrzymały drobne prezenty od naszej placówki i od swoich kolegów i koleżanek.
3) Podczas zajęć popołudniowych z cyklu Mali Odkrywcy uczniowie klasy pierwszej i startowej:
a) zrealizowali m.in temat „W krainie telewizji”. Wędrówkę po tym niezwykle ciekawym miejscu dzieci odbyły wraz ze „Smokiem obżartuchem”,
b) z wielkim zainteresowaniem brały udział w doświadczeniu o nazwie „niebieski ziemniak”. Celem eksperymentu było wykrycie skrobi (węglowodanu) w produktach spożywczych poprzez działanie na nią jodkiem potasu (jodyna). Mali odkrywcy dowiedzieli się, że węglowodany są ważnym składnik pożywienia. Poznały również produkty, w których występują.
4) W czasie zajęć teatralnych dzieci wysłuchały czytaną przez nauczyciela baśń „Dziewczynka z zapałkami”. Baśń ta, w formie inscenizacji, zostanie przygotowana na szkolną wigilię. W poszczególne role wcielą się uczniowie klasy pierwszej i startowej. Pierwsze próby mamy już za sobą.
5) Podczas zajęć popołudniowych starszaki wspólnie z pierwszakami uczestniczyły w warsztatach z cyklu „O wartościach i uczuciach”. Tematem zajęć była przyjaźń. Dzieci rozmawiały o tym, czym jest przyjaźń, kogo możemy nazwać przyjacielem, dzieliły się swoimi doświadczeniami w tym względzie. Opowiadały o tym, co wzbudzało w nich poczucie winy (i to pojęcie wyjaśnialiśmy), kiedy zdarzało się, że dochodziło pomiędzy nimi a przyjacielem czy przyjaciółką do sprzeczki. Na zakończenie zajęć uczyliśmy się, jak należy prawdziwie przepraszać (nie tylko przyjaciół), doszliśmy do wniosku, że tylko szczere, z głębi serca płynące przeprosiny mają sens i wartość. Dzieci uczestnicząc w scenkach dramowych, miały okazję przekonać się co czuje osoba, którą uraziły ale też jak to jest być obrażanym, wyśmiewanym.
6) W czwartek (21.11), z inicjatywy uczniów klasy IV została przeprowadzona w Zespole akcja „Zdrowy bufet”. Za symboliczną kwotę można było zakupić kawałek placka (domowego wypieku) czy napić się soku z świeżo wyciskanych owoców. Zarobione środki (kwota, którą zebraliśmy to 390 zł!!! Dziękujemy!!!) zostaną w pełni przeznaczone na zakup drobnych upominków i słodyczy dla dzieci z hospicjum w Zielonej Górze, dla których planujemy przygotować paczki mikołajkowe.
Dziękujemy serdecznie rodzicom dzieci z klasy czwartej za przygotowanie pysznego ciasta, a pozostałym rodzicom za finansowe wsparcie dzieła.
Dzieci z wielką ochotą skorzystały ze słodkiego bufetu i były dumne z siebie (a my z nich), że mogą w ten sposób pomóc swoim chorym rówieśnikom.
7) W piątek, 22 listopada pierwszaki razem z klasą startową i czwartą udały się na wycieczkę do Banku Spółdzielczego w Nowogrodzie. Wyjazd ten odbył się w ramach cyklu „Poznajemy zawody – Bank nie z tej ziemi”. Dzieci miały możliwość zobaczenia banku „z drugiej strony”. Pani dyrektor oddziału – Leokadia Loch opowiedziała dzieciom krótką historię banku, wyjaśniła i pokazała jakimi nominałami obecnie się posługujemy (pokazała również wycofane z obiegu banknoty i monety), wytłumaczyła czym jest bank i jak działa, dlaczego warto oszczędzać, oprowadziła nas po budynku. Mieliśmy możliwość przyjrzeć się pracy pani kasjerki, wejść do pomieszczeń kasowych, porozmawiać z paniami w dziale kredytowym, czy wreszcie zobaczyć wnętrze bankomatu i archiwum.
Dzieci na pamiątkę swojej wizyty w tym miejscu otrzymały pamiątkę w postaci skarbonki, do której panie kasjerki wrzuciły dzieciom po grosiku – na dobry początek procesu oszczędzania.
8) Nasi najmłodsi czyli 3 i 4-latki:
a) dzielnie przygotowywały się do międzynarodowego Święta Pluszowego Misia, którego są organizatorami. Ćwiczyły wiersze i piosenki, które zaprezentują w poniedziałek,
b) rozwijały ekspresję ruchową podczas zabaw naśladowczych,
c) bawiły się z wykorzystaniem chusty animacyjnej,
d) doskonaliły sprawność manualną podczas lepienia z plasteliny, malowania paluszkami rysowania pastelami, przyklejania małych elementów,
e) doskonaliły sprawność i koordynację ruchową (piosenki „Pokaż Grzesiu”, „Ciało” itp.)
f) obserwowały podczas zabawy zjawisko powstawania cienia,
g) dostrzegały zależność między odległością źródła światła od osoby a jej cieniem,
h) kształtowały swoje myślenie przyczynowo – skutkowe (historyjki obrazkowe),
i) brały udział w zajęciach z gimnastyki na podstawie Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (zabawy z woreczkami wypełnionymi ziarnem),
j) rozwijały umiejętność orientacji w schemacie własnego ciała (piosenki paluszkowe i inne),
k) zapoznały się z pojęciem barw podstawowych i pochodnych (4-latki).
8) Za nami wstępne podsumowanie pierwszego trymestru w klasie pierwszej i czwartej. Najlepszym gratulujemy wyników, a pozostałym uczniom życzymy wytrwałości w dążeniu do poprawy ocen w kolejnym trymestrze.
Co nas czeka w nadchodzących dniach:
1) W poniedziałek świętujemy dzień Pluszowego Misia.
2) Również w poniedziałek dzieci zostaną podane diagnozie logopedycznej przez pracownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
3) We wtorek, 26 listopada będziemy gościć teatr lalkowy, który zaprezentuje dzieciom bajkę „O rybaku i złotej rybce”.
4) Będziemy przygotowywać ręcznie robione drobne prezenty dla dzieci z hospicjum (i one trafia do paczki).
5) W piątek będziemy próbować odczytać z wróżb co nam przyniesie nowy rok.
Do zobaczenia w poniedziałek.