Drugi dzień Zielonej Szkoły zaczęliśmy od wycieczki do Gdańska.

Tam, już pod opieką profesjonalnego przewodnika zwiedziliśmy stare miasto z Kościołem Mariackim (pokonaliśmy 410 schodów, by dostać się na szczyt jego wieży, ale dla tych widoków, które zobaczyliśmy było warto), Muzeum Bursztynów, Dwór Artusa, Fontannę Neptuna i Żurawia Gdańskiego.

Zaraz po obiedzie na pirackim okręcie popłynęliśmy na Westerplatte.
Tu dzieci poznały historię obrony tego przyczółka, zobaczyły pozostałości po fortyfikacjach czy pomnik. Oczywiście nie obyło się bez kupowania pamiątek. Gdańscy sprzedawcy chyba nas będą długo pamiętać :).

Ok. godz. 17:00 przybyliśmy do Gdyni. Obejrzeliśmy okręt bojowy ORP Błyskawica i żaglowiec Dar Pomorza.
Na koniec zjedliśmy pyszne lody i gofry. Bo być nad morzem i ich nie spróbować, byłoby grzechem :).

Wieczorem w ośrodku kibicowaliśmy naszym piłkarzom w przygotowanej przez nasze dzieci strefie kibica.
Demokratycznie wybraliśmy mecz zamiast dyskoteki, by wspierać naszą reprezentację.