Kadra

Zespół Pro Novo. :) Brzmi jak nazwa zespołu muzycznego. Może trochę rockowego, może trochę popowego, może z muzyką klasyczną, bo każdy członek, choć inny, potrafi zagrać. Zagrać w Zespole. Razem. Bez fałszywych nut. Jak na zgrany zespół przystało. I choć jesteśmy różni, ta różnorodność jest naszą siłą. Bo nas napędza, mobilizuje, inspiruje. I pewnie, czasami wywołuje burze na naszym statku, ale wszyscy wiemy, że nawet w najbardziej zgranym zespole, one się zdarzają. Mają często oczyszczającą moc. Choć różni, mamy wspólny cel – dobro naszych dzieci. I ów cel nas ukierunkowuje. Każdego dnia na pierwszym miejscu stawiamy zaufanie i otwartość. Wierzymy, wiemy, że bycia razem, relacji, komunikacji i współpracy nie nauczymy naszych uczniów sami ich nie praktykując.
Nauczaj nie słowem, a przykładem.
Taką metodę stosujemy w naszej pracy.

Aneta Woźniak-Ziółkowska

Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Pro Novo


Jestem absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Po latach pracy w wyuczonym zawodzie zakochałam się w pracy z dziećmi.
Wszystko to dzięki córce, która pokazała mi co jest w życiu ważne.

Ukończyłam studia podyplomowe Przygotowanie pedagogiczne, Zarządzanie oświatą , oraz studia w zakresie Integralnej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej i Edukacji dla bezpieczeństwa.
Jestem ogromną zwolenniczką uczenia się przez całe życie.
Dlatego ilość skończonych kursów, podyplomówek, szkoleń byłaby trudna do wylistowania w tym miejscu.
A wszystko po to, by mieć poczucie, że się rozwijam. Poczucie dla siebie, ale też przykład dla młodych ludzi.
Kiedy 12 lat temu wpadł mi do głowy pomysł (a właściwie został podrzucony przez męża), by stworzyć miejsce inne od wszystkich, wiedziałam, że nic mnie już nie powstrzyma.

Zespół Szkolno-Przedszkolny, który tworzy Fundacja Pro Novo jest placówką z moich marzeń jeszcze z czasów dzieciństwa – ciekawą, indywidualną, bezpieczną, inspirującą – bez prostych zakazów i nakazów, bez anonimowości czy dominacji „jedynie słusznych poglądów” – zgodnie z dewizą: Sapere Aude!
Moim celem jest wspieranie naturalnej aktywności dzieci, rozwijanie samodzielności, wiary we własne siły oraz chęci poznania.
Mam to szczęście ale i zaszczyt (i oczywiście przyjemność) tworzyć to miejsce każdego dnia wspólnie z ludźmi, którzy rozumieją podobnie jak ja, że edukacja  musi cały czas iść do przodu i się zmieniać. Zmieniać, a nie tylko podążać za zmianami.

Jestem osobą pogodną, pracowitą, sumienną. Cenię sobie lojalność, szczerość, odpowiedzialność, dobre serce i ciepło domowego ogniska. Priorytetem w moim życiu jest rodzina. Od 24 lat jestem mężatką. Czas wolny spędzam z najbliższymi memu sercu – z mężem i córką. Stanowią oni główny sens mojego życia, dają siłę oraz szczęście, są powodem do dumy.

Joanna Opaczyńska

Wychowawca klasy IA, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.


Moja przygoda z pracą z dziećmi rozpoczęła się 14 lat temu i od tego czasu nieustannie odkrywam, jak fascynujący jest świat widziany ich oczami.
Każdego dnia uczę się od moich uczniów – ich naturalna ciekawość, szczerość i otwartość są dla mnie inspiracją do poszukiwania nowych, kreatywnych sposobów nauczania.

Bliska jest mi pedagogika Marii Montessori, dlatego w swojej pracy stawiam na samodzielność, doświadczanie i rozwijanie indywidualnych talentów. Wierzę, że edukacja to przede wszystkim relacje – bez nich trudno o prawdziwy rozwój i zaangażowanie. Tworzę w klasie przestrzeń pełną wzajemnego szacunku i zrozumienia, gdzie każdy uczeń czuje się ważny i akceptowany.

Podczas zajęć pokazuję dzieciom, że błąd jest naszym przyjacielem – naturalnym elementem nauki, który pomaga nam się rozwijać. Chcę, aby moi uczniowie mieli odwagę próbować, zadawać pytania i szukać własnych rozwiązań.

Poza szkołą uwielbiam spędzać czas na łonie natury, szczególnie w lesie, gdzie mogę odpocząć i czerpać inspirację do dalszej pracy. Każdy dzień w klasie to dla mnie nowa przygoda, pełna wyzwań, radości i satysfakcji z małych, ale jakże ważnych sukcesów.

Magdalena Mulnik

Terapeuta, pedagog specjalny, logopeda.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.


Ukończyłam studia magisterskie o specjalności Resocjalizacja z poradnictwem specjalistycznym oraz studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.
Poszerzyłam też swoje kwalifikacje na kierunku Logopedia i terapia pedagogiczna.
Swoją „przygodę” zawodową rozpoczęłam 12 lat temu, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele satysfakcji. Dzięki niej odkrywam nowe pasje, rozwijam się i na nowo poznaję otaczający nas świat.
Dla moich uczniów staram się doskonalić zawodowo i poszukiwać ciekawych, nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
W wychowaniu i nauczaniu ważne jest dla mnie, aby moi podopieczni rozwijali w sobie kreatywność, by nauczyli się samodzielnego myślenia oraz wiary we własne możliwości.

Prywatnie muszę być ciągle w ruchu, lubię nowe wyzwania, uwielbiam podróżować, poznawać. Jeśli się zatrzymuję to tylko po to, aby przeczytać dobrą książkę i pójść do kina.

Magdalena Konsewicz

Wychowawca klasy IIIA, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej


Jestem osobą, która każdy dzień traktuje jako nową przygodę wnoszącą do życia coś ciekawego.
W edukacji najważniejsze jest dla mnie spojrzenie na ucznia przede wszystkim jak na drugiego człowieka bazując na głębokim szacunku do indywidualności, potrzeb i nade wszystko potencjału.
Nauczanie dla mnie to nie tylko suche przekazywanie wiedzy, ale również budowanie relacji opartych na dialogu i wzajemnym zrozumieniu.

Jako nauczyciel wychowawca staram się stwarzać przestrzeń, w której dzieci czują się szanowane i bezpieczne, a jednocześnie są motywowane do samodzielności i rozwijania swojej osobowości by mogły śmiało wkroczyć w dorosłe życie.

Uważam, że każdy ma prawo do popełniania błędów, spełniania marzeń i własnych wyborów.
Uwielbiam nowoczesne metody nauczania skłaniające do własnych refleksji i poszukiwań.
Niezwykle bliskie mi są podstawy neurodydaktyki i w niej dostrzegam przyszłość nauczania.
Marzę aby każdego dnia świat był choć trochę lepszy. A jako polonistka staram się udowadniać, że nic nigdy nie zastąpi pięknego rodzimego słowa mówionego i pisanego. :)

Prywatnie jestem żoną, mamą nastolatka i opiekunem rozpieszczonej Lucy.
Kocham zwierzęta i kontakt z naturą, a wolny czas najmilej spędzam przy dobrej książce psychologicznej, gotując dla rodziny, oglądając dobre filmy i…pałaszując ciasto kokosowe.

Małgorzata Rzeszowska-Pałka

Nauczyciel matematyki w klasach 5-6


Jestem magistrem matematyki o specjalności nauczycielskiej.
Tytuł ten uzyskałam na Politechnice Zielonogórskiej.

Dzięki temu mogę teraz dzielić się wiedzą z najmłodszymi.

Uwielbiam błysk w oku dziecka, kiedy zrozumie jakieś zagadnienie - to jest esencja mojej pracy.

Uważam, że najcenniejszą rzeczą, jaką można podarować drugiemu człowiekowi jest poświęcony mu czas i część swojego czasu chcę dać dzieciom w naszej szkole Pro Novo

Joanna Nau

Nauczyciel plastyki, techniki


Animatorka kultury, edukatorka artystyczna, kulturoznawca. Absolwentka edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz kulturoznawstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Magister pedagogiki ze specjalnością animacja kultury z profilem teatr na Uniwersytecie Zielonogórskim

Certyfikowana Trenerka 1 stopnia metody Sensoplastyka®.

Od lat wspiera rozwój artystyczny dzieci i młodzieży, prowadząc warsztaty plastyczne. Twierdzi, że w każdym drzemie talent a dziecięca wyobraźnia i pomysłowość nie mają granic.

Na co dzień prowadzi firmę Bufetova - Warsztatova.

Kamila Domańska

W-ce Dyrektor Operacyjny Szkoły.
Nauczyciel języka polskiego, Wychowawca klasy VIIIA,


Zawsze uważałam, że nie jest najważniejsze, by być lepszym od innych, ale od samego siebie z dnia wczorajszego. Dlatego każdego dnia staram się „być bardziej”, pójść dalej, wiedzieć więcej i więcej potrafić… Aktualnie uczę się florystyki i projektowania ogrodów.

Jestem miłośniczką języków, a nade wszystko języka polskiego. W czasach, gdy dbamy o umiejętność komunikowania się z całym światem – zapominamy, że najważniejsze są te zaciszne rozmowy, prowadzone w domu.
Chciałabym przekazać uczniom, że język polski to coś więcej niż punkcik w planie lekcji, to więcej niż kanon lektur obowiązkowych. Język polski jest nieodłącznym elementem naszego życia – bez względu na to, „kim będę, jak dorosnę”.

Zawsze uważałam, że egoistycznym jest posiadać wiedzę, ale się nią nie dzielić. Staram się nie nauczać, a propagować „uczenie się”, bo każdego dnia sama uczę się czegoś nowego…
Kiedyś wierzyłam, że najważniejsze jest nie to, aby być lepszym od innych, ale od samego siebie z dnia wczorajszego. Starałam się być bardziej (lub mniej), wiedzieć więcej i zawsze iść dalej (lub w bok)… Teraz wiem, że czasem trzeba być „mniej”, wiedzieć można nie więcej, a „głębiej”, a zamiast iść „dalej” – trzeba się zatrzymać, bo można znaleźć inną drogę.

Ktoś kiedyś powiedział: „Wykształcenie, podobnie do ubrania, winno być starannie dopasowane do osoby. Zbyt małe uwiera, za obszerne śmieszy.” Na szczęście lubię również szyć… I nie tylko metaforycznie.

Wolny czas lubię spędzać z ukochaną rodziną, pokazując córeczkom świat. Kocham artystyczny nieład i równe tabelki w excelu, kolorowe kwiaty i brudną ziemię, miękkie materiały i surowe drewno. Bo nie zawsze trzeba wybierać. A najważniejsze… Po prostu lubię ludzi.

Weronika Bublis-Tyczyńska

Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, a także nauczania początkowego.


Zdecydowanie najtrudniejszym zadaniem do wykonania jest opisanie siebie.

Zacznę więc od początku. Historia i WOS to przedmioty, które są najbliższe memu sercu. Według mojej dewizy dobrze przeprowadzona lekcja… to ta, która przynosi satysfakcję prowadzącemu i jego uczniom. Od kilku lat uczniowie są obecni w moim życiu, ich radość to mój sukces ich porażki to dla mnie wyzwanie, by im pomóc. Wszystko zaś co w moim życiu cenne, co stanowi dla mnie szczególne znaczenie to: rodzina i prawdziwi przyjaciele. O tych drugich w dzisiejszych czasach naprawdę trudno.

Każdego dnia patrzmy więc na świat „innymi oczami” a wszystko, co go otacza niech będzie inspiracją do lepszego życia, pracy. Pamiętajmy bowiem każdego dnia tworzymy własną historię….

Agata Sieńczak

Dyrektor ds. pedagogicznych.
Wychowawca klasy VIA, nauczyciel języka polskiego, przyrody, WDŻ


Od kiedy pamiętam, chciałam zostać nauczycielką, choć przez pewien czas marzył mi się zawód leśnika :)

Ukończyłam studia polonistyczne i przyrodnicze na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz studia podyplomowe w zakresie edukacji seksualnej na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Lubię się uczyć i ciągle poszukuję nowych wyzwań edukacyjnych. Współpracuję z Akademią Ateneum w Gdańsku, tworzę publikacje, artykuły i otwarte zasoby edukacyjne dla nauczycieli.

W wolnych chwilach prowadzę blog oraz fanpage Ster Edukacyjny.
Jestem miłośniczką nauczania międzyprzedmiotowego, tworzenia innowacji pedagogicznych oraz wykorzystywania projektów edukacyjnych w nauczaniu przedmiotowym.

Skupiam się na rzetelnej edukacji polonistycznej oraz klimatycznej, a także wspieram samodzielność uczniowską. Poszukuję skutecznych sposobów na empowerment nauczycielski :)
Staram się uczyć nowocześnie i zarażać innych swoją pasją. Wspieram uczniów w pielęgnowaniu poczucia własnej wartości oraz refleksyjnym podejściu do rzeczywistości.

Nie wyobrażam sobie świata bez natury, rozmów, wymiany myśli i bliskości.

Katarzyna Jaworska

Nauczyciel języka niemieckiego


Mam na imię Kasia. Lubię podróżować. Spakowanie plecaka na dwutygodniowa wyprawę zajmuje mi 30 min.

W życiu cenie sobie szczere spotkania z drugim człowiekiem. Do tego jest mi potrzebna znajomość języków. Nie tylko hiszpańskiego, czy niemieckiego... Najważniejszym językiem i najtrudniejszym, który każdy powinien za życia opanować jest JĘZYK MIŁOŚCI.

Prywatnie jestem zoną od 10 lat i mamą 4 dzieci

Gabriela Boniec-Rzepska

Nauczyciel wychowania fizycznego, Wychowawca klasy VIIA


Ukończyłam studia magisterskie o specjalności wychowanie fizyczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. W zawodzie jako nauczyciel wychowania fizycznego pracuję od 3 lat. Zawodowo zajmuję się również marketingiem w  branży fitness. Dzieci i praca z nimi daje mi wiele radości. W pełni spełniam się zawodowo, wciąż uczę się czegoś nowego.

Sport u dzieci kształtuje nie tylko ciało, ale i postawę życiową - uczy, jak podchodzić do porażek i sukcesów, wyznaczać cele i uwalniać emocję. Jest naturalną potrzebą każdego dziecka. Właśnie przez aktywność fizyczną może się prawidłowo rozwijać i eksplorować świat.
Poprzez różnorodne formy ruchu zachęcam dzieci do aktywnego spędzania czasu wolnego.
Moim zadaniem jest "zaszczepić" w dziecku pasję do sportu.

W życiu jestem osobą bardzo energiczną i uśmiechnięta. Czas wolny spędzam aktywnie z najbliższymi. Od kilku lat biegam po górach. Na swoim koncie mam kilkadziesiąt górskich półmaratonów i biegów alpejskich. To coś co napędza mnie do działania każdego dnia! :) Moje motto życiowe: Nigdy się nie poddawaj!

Sylwia Piecuszek-Karpiel

Nauczyciel matematyki i informatyki, obecnie na urlopie macierzyńskim


Matematyka to całe moje życie. Początkowe dziecięce zainteresowanie zamieniło się w pasję. Studia matematyczne pozwoliły mi choć trochę zaspokoić moją ciekawość, a może jeszcze bardziej ją rozbudzić?

Jestem niezwykle szczęśliwa osobą, gdyż moja pasja stałą się moją pracą. Jako nauczyciel mogę pokazać uczniom, iż matematyka naprawdę jest ciekawa. Chcę, aby moi uczniowie bawili się matematyką korzystając z wiedzy, którą im przekazuje. Gdy dobrze rozpoczną przygodę z tym przedmiotem, poradzą sobie z czekającymi ich w przyszłości sprawdzianami, egzaminami przedmiotowymi.

Robert Lubin

Nauczyciel języka angielskiego


Jestem absolwentem Uniwersytetu Zielonogórskiego i od 2005 roku właścicielem oraz dyrektorem Szkoły Języków Obcych Big Ben learn&work – nauka i praca w Zielonej Górze. Od momentu powstania Niepublicznego Zespołu Szkół Pro Novo w Bogaczowie wraz z nauczycielami mojej szkoły jesteśmy odpowiedzialni za naukę języka angielskiego i zwiększanie motywacji naszych uczniów do nauki oraz przybliżenie kultury krajów anglojęzycznych. Aby to osiągnąć w nauczaniu stosujemy metodę eklektyczną, polegającą na stosowaniu szerokiego spektrum metod i technik nauczania. Metoda ta znacznie uatrakcyjnia i wzbogaca proces dydaktyczny, zapobiega znużeniu powtarzalnością stosowanych zadań, umożliwia uczniowi skuteczne nabywanie umiejętności językowych.

Ponadto oferujemy naszym uczniom letnie obozy językowe, na których nie tylko uczymy się języka, ale także świetnie się bawimy i wypoczywamy.

Więcej informacji o szkole Big Ben znajduje się na nasze stronie internetowej www.bigben.zgora.pl, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojego istnienia!

Agnieszka Pieniążek

Nauczycielka języka angielskiego w klasach 5-8


"Nauczanie to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również budowanie mostów do przyszłości, które otwierają drzwi do nieskończonych możliwości".

Z wykształcenia jestem magistrem filologii angielskiej i niemal od 20 lat towarzyszę młodym ludziom w ich edukacyjnej podróży.
Praca w szkole daje mi ogromną satysfakcję a obserwowanie rozwoju moich uczniów to dla mnie prawdziwa przyjemność.

Każdy dzień w klasie to dla mnie nie tylko praca, ale także szansa na tworzenie wartościowych relacji i inspirowanie młodych ludzi do sięgania po więcej. w swojej pracy staram się łączyć profesjonalizm z empatią, bo wierzę, że każdy uczeń zasługuje na indywidualne podejście i wsparcie.

Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą czwórki wspaniałych dzieciaków.
W wolnych chwilach lubię zatopić się w dobrej lekturze, najlepiej przy dźwiękach jazzu.

Mariusz Lewandowski

Nauczyciel fizyki i informatyki


Mimo młodego wieku mogę pochwalić się już sporym stażem w oświacie, ponieważ uczę nieprzerwanie od 1996 roku, kiedy to podjąłem pierwszą pracę w szkole leżącej w małej wsi pod Toruniem – Osieku nad Wisłą. Jestem absolwentem Wydziału Fizyki i Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, specjalizowałem się w optoelektronice i fizyce laserów. W trakcie studiów ukończyłem też Studium Pedagogiczne, a niedługo potem studia podyplomowe z zakresu informatyki na Politechnice Warszawskiej. Przez kilkanaście lat mieszkałem w Płocku, gdzie uczyłem fizyki, matematyki oraz przedmiotów informatycznych dzieci, młodzież i dorosłych we wszystkich typach szkół: od podstawówek, przez gimnazja i szkoły średnie po szkoły dla pracujących i studia pomaturalne.

Kilka lat temu, gdy poznałem moją lepszą połówkę Anię, przeprowadziłem się do Nowogrodu Bobrzańskiego, a stąd miałem już tylko dwa kroki do Bogaczowa, gdzie odnalazłem fantastyczną szkołę ze wspaniałą młodzieżą :) Prywatnie jestem ojcem 27-letniego Mateusza (jest świeżo upieczonym lekarzem w Olsztynie) i 24-letniej Oli, która w tym roku obroniła tytuł magistra pielęgniarstwa na UMK w Bydgoszczy. Żeby nie było, że jestem „taki ścisły”, to największą frajdę sprawiają mi wypady z Anią na grzyby, thrillery (książkowe i filmowe), gra w brydża oraz nasze dwie kozy: Zośka i Dżesika, którym towarzystwa dotrzymuje labradorka Saba (częściej nazywana Sabiną) i pięć kotów – a właściwie kotek…

Natalia Krasucka

Wychowawca 4-latków, grupy Misiów.
Nauczyciel wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.


Ukończyłam studia magisterskie o specjalności wychowanie fizyczne oraz studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Pracuje od kilku lat w zawodzie.
Najbardziej w swojej pracy lubię patrzeć jak z dnia na dzień dzieci coraz więcej wiedzą i umieją. Lubię im towarzyszyć w poznawaniu świata.
Moje ulubione zajęcia z dziećmi to zajęcia ruchowe. Uważam, że dzieci powinny jak najwięcej czasu spędzać aktywnie, gdyż ruch jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny.

W swojej pracy chce przekazać dzieciom, że empatia i dobroć, jest niezwykle ważna, zwłaszcza w dzisiejszym świecie. 

Lubię aktywnie wypoczywać.

Bliska jest mi fotografia naturalna. W wolnych chwilach piekę torty i inne słodkości.

Prywatnie jestem żoną oraz mamą chłopca i dziewczynki.

Monika Czepiżak

Nauczyciel muzyki i rytmiki


Nasz świat jest pełen muzyki i dźwięków. Jak usłyszeć i docenić te najpiękniejsze i najbardziej szlachetne? Z tym zadaniem, jako nauczyciel muzyki, mierzę się od 2005 roku.

Ukończyłam Wydział Artystyczny Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku: wychowanie muzyczne, posiadam także specjalizację prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych.

Obecnie prowadzę zajęcia rytmiki w przedszkolu, lekcje muzyki w szkole, indywidualne zajęcia umuzykalniające oraz naukę gry na pianinie i gitarze.
Wierzę, że miłość do muzyki można rozwinąć przez naukę, i że jeśli dziecko nabędzie w szkole zamiłowania do muzyki, zachowa je przez całe swoje życie.

Prywatnie moją prawdziwą radością jest Bóg i rodzina.

Sylwia Harris

Wychowawca w grupie 5-latków - Sówek


„Dzieci potrzebują czasu i przestrzeni, by odkrywać świat w swoim tempie” M. Montessori

Od pięciu lat mam przyjemność pracować z dziećmi i towarzyszyć im w odkrywaniu świata.
W swojej pracy staram się kierować filozofią Marii Montessori oraz podejściem neurodydaktycznym wierząc, że każde dziecko uczy się najlepiej wtedy, gdy czuje się bezpieczne, akceptowane i zaciekawione. Stawiam na rozwijanie samodzielności, kreatywności i radości z nauki.

 

Po za pracą lubię czytać książki, ćwiczyć jogę oraz długie spacery, zwłaszcza te po górach i w towarzystwie mojej rodziny i naszego psa.
Dużo radości daje mi również taniec, a rock and roll to styl, który daje mi najwięcej energii.

Na co dzień uczę się cierpliwości od swojej 9-letniej córki, która nieustannie przypomina mi, jak bardzo fascynujący może być dziecięcy świat.

 

 

Anna Jeremicz

W-ce dyrektor ds. przedszkola.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, logopeda, terapeuta. Wychowawca grupy 5 i 6-latków - Myszek.
Terapeuta SI


“Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”
M. Montessori

Od kilkunastu lat mam przyjemność i przywilej wspierać dzieci w okresie ich intensywnego rozwoju.
Każdego dnia uczę się, jak towarzyszyć im w tej drodze w sposób nienarzucający się. Jednocześnie staram się stwarzać podopiecznym sytuacje, w których mogą odkrywać swoje nowe możliwości i pielęgnować dziecięcą ciekawość świata.

Jestem absolwentką UAM na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna, a ponadto mgr Technik laboratoryjnych.
W związku z tym w swojej pracy lubię wraz z dziećmi przyglądać się przyrodzie i poznawać ją poprzez eksperymentowanie.

Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Logopedia i język migowy. Jestem także Terapeutą ręki, Terapeutą Integracji Sensorycznej oraz Trenerem Arytmetyki Mentalnej.
Mam świadomość potrzeby stałego doskonalenia swojego warsztatu pracy, stąd z przyjemnością uczestniczę w różnego rodzaju kursach i szkoleniach.

W wolnych chwilach chętnie pakuję plecak i ruszam w góry, które uczą pokory i wdzięczności, jednocześnie pozwalając mierzyć się z własnymi słabościami i ograniczeniami. Niezwykle cenię sobie czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi.

Natalia Jesionka

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Wychowawca grupy 3-latków - Motylków


Ukończyłam studia magisterskie ze specjalnością "Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe z opieką i nauczaniem domowym". Studia dały mi możliwość przeprowadzenia badania pedagogicznego w kierunku pracy magisterskiej pt. „Edukacja muzyczna w przedszkolu” na podstawie Niepublicznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Pro-Novo w Bogaczowie. Badanie to pokazało mi jak ważną dziedziną jest wychowanie muzyczne już od najmłodszych lat, dlatego prowadząc zajęcia chciałabym połączyć nauczanie z edukację muzyczną, wspierając rozwój dzieci i uatrakcyjniając zajęcia.

Ukończyłam także kierunek Pedagogiczny o specjalności Animacja kultury, który dał mi możliwość wykształcenia się jako animatorka prowadząc zajęcia muzyczne, taneczne i teatralne z dziećmi.

Prywatnie jestem Mamą dwóch córek, które są moim oczkiem w głowie i nadają sens życiu.
Uwielbiam muzykę, śpiew, taniec oraz grę na gitarze. Aktualnie rozwijam swój talent muzyczny w Scholii „Przystań”.

Ewa Krojcig

Nauczyciel języka angielskiego w klasach 5-8


Język angielski towarzyszy mi od wielu lat – nauczanie go stało się moją pasją i sposobem na dzielenie się wiedzą. Jako nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem staram się, aby moje lekcje były nie tylko skuteczne, ale także inspirujące i pełne pozytywnej energii.
Dbam o to, by uczniowie czuli się swobodnie, rozwijali swoje umiejętności i zdobywali pewność w komunikacji.

Poza pracą aktywnie spędzam czas – uwielbiam sport, zwłaszcza bieganie i pływanie.
Kocham podróże, które pozwalają mi poznawać nowe kultury i doskonalić znajomość języków obcych.
Jestem również miłośnikiem zwierząt.
Wolne chwile najchętniej spędzam z rodziną i dziećmi, ceniąc każdą wspólną chwilę.

Wioletta Samociak

Nauczyciel religii w klasach 1-8


Jestem absolwentką teologii UKSW w Szczecinie. Ukończyłam również etykę oraz wychowanie do życia w rodzinie na UAM w Poznaniu. Uczę religii od 23 lat. Moje pasje to fotografowanie, muzyka gospel oraz szeroko rozumiany wolontariat. Jestem inicjatorką i założycielka Szkolnego Wolontariatu „Jesteśmy dla Ciebie” oraz prowadzę Szkolne Koło Caritas. „Bo czas poświęcony innym to szczególny czas. Nigdy nie będzie stracony – przeciwnie – zaowocuje.” I te wartości zaszczepiam wśród młodzieży, z którą uwielbiam pracować.

Ci często zbuntowani, buńczuczni młodzi ludzie, to niesamowity „materiał” na wartościowego człowieka. Wystarczy ich po prostu słuchać i z nimi rozmawiać. Podstawa mojego nauczania (chrześcijańskiego nauczania) to: uczyć szacunku zawsze, wszędzie i do każdego

Julia Dutkowiak

Wychowawca klasy IV
Nauczyciel matematyki


Od kilku lat z pasją uczę matematyki i z przyjemnością zarażam moich uczniów miłością do tego przedmiotu. Na swoich lekcjach stawiam na kreatywność, udowadniając, że matematyka to nie tylko suche reguły i podręczniki, ale również fascynujący świat, który nas otacza. W końcu „matematyka to królowa nauk”, a jej piękno tkwi w umiejętności znajdowania porządku w pozornym chaosie. 

Nieustannie się rozwijam, z radością zdobywając nową wiedzę, aby inspirować moich uczniów do odkrywania matematyki w codziennym życiu.

Beata Strzelczak

Wychowawca klasy II, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej


Jestem absolwentką Uniwersytetu Zielonogórskiego o specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

W pracy z dziećmi fascynuje mnie ich naturalna ciekawość, kreatywność i wyjątkowy sposób postrzegania rzeczywistości. 

Moją pasją są podróże.

Uwielbiam odkrywać nowe miejsca, poznawać różnorodne kultury, smaki, tradycje i zwyczaje.

Uważam, że każda podróż to nie tylko przygoda, ale także cenna lekcja, która uczy otwartości i szacunku do różnorodności.

,,Podróże kształcą, a edukacja otwiera drzwi do świata.’’

Magdalena Zelisko

Pedagog, nauczyciel wspomagający, terapeuta


Jestem rodowitą zielonogórzanką, a w Pro Novo znalazłam się za sprawą moich dzieci, które koniecznie chciały chodzić do tej szkoły.

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczej a także studia podyplomowe z zawodoznawstwa i „Menedżer w oświacie”. Jednak zamiast do zarządzania, bardziej ciągnęło mnie do dzieci i młodzieży i bycia z nimi w kontakcie.

Lubię ludzi. Lubię im się przyglądać i ich słuchać. Jestem zwolenniczką komunikacji opartej na potrzebach i uczuciach. I choć w tej kwestii jeszcze wiele pracy przede mną, to chciałabym się w tym dalej rozwijać, a przecież szkoła to pole nieustannego rozwoju i pracy nad sobą…

Lubię naturę i ruch. Las mnie uspokaja a bycie w ruchu napędza i dodaje energii. Wraz z moją wspaniałą rodziną często spędzamy czas na rowerach, pieszych wycieczkach a latem na uprawianiu sportów wodnych. Gdybym była żywiołem, to byłabym wodą, ze wszystkimi jej zaletami i wadami. :)

Paulina Szatarska

Koordynator edukacji domowej
Wychowawca klasy V
Sekretarz Szkoły


Jestem absolwentką filologii polskiej ze specjalnością dziennikarstwo oraz studentką kierunku podyplomowego związanego z pedagogiką. Prowadzę sekretariat oraz gazetkę szkolną w Pro Novo od 2021 roku, a od niedawna jestem także wychowawczynią oraz koordynatorką ds. edukacji domowej. 

Te całkiem, choć nie całkiem nowe role okazały się dla mnie przemiłą przygodą i pozwalają mi pracować ze wspaniałymi ludźmi - małymi oraz dużymi. 

Prywatnie jestem przede wszystkim mamą i uwielbiam spędzać wolny czas z moją córką.
Nie stronię także od przyjaciół, spacerów, ciekawych rozmów, dobrej kuchni, książek oraz filmów, szczególnie z dziedziny science-fiction.
Uwielbiam też podróżować - głównie po Polsce, zwiedzać i podziwiać naszą niezwykłą przyrodę.
Ci, którzy mnie znają, wiedzą także, że jestem ogromną fanką kiciusiów wszelkiej maści - obok żadnego nie przejdę obojętnie.

Joanna
Sobków

Nauczyciel geografii


„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku.
Nie ma dzieci – są ludzie.” – Janusz Korczak
To motto towarzyszy mi w życiu zawodowym jak i w prywatnym od ponad 35 lat.

Nauczycielką jestem z wyboru, silnego przekonania, że w życiu należy robić to, co niesie ze sobą radość i satysfakcję. Uwielbiam kontakt z dziećmi, w szczególności obserwować jak się rozwijają i poznają świat.
Najważniejszy jest dla mnie uśmiech dziecka który dodaje energii, motywuje do twórczej pracy oraz mobilizuje do ciągłego rozwoju.
Praca z dziećmi jest dla mnie codzienną inspirującą i zdobywaniem wiedzy nie tylko o innych, ale również o sobie samej.
Oczywiście nie jestem ideałem, nie lubię biurokracji i produkowania po nocach tony papierów – to zawsze robię na ostatnią chwilę.
Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku.

Prywatnie? – najważniejsza dla mnie jest rodzina, chwila ciszy i spokój. Wolny czas poświęcam grom logicznym.

Katarzyna Kujawska-Nowak

Psycholog, nauczyciel współorganizujący


Wierzę, że jako psycholog będę miała udział w budowaniu lepszego świata. Świat tworzą ludzie ze swoimi historiami, a każda historia tworzona jest poprzez pojedyncze relacje. Pomagając dzieciom budować ich własne historie, poznawać siebie i innych, mogę przyczynić się do zmiany rzeczywistości na taką, w której będzie więcej dobra, empatii, słuchania i akceptacji.

Łączę psychologiczne teorie z codziennym życiem dzieci i młodzieży oraz ich rodziców. W praktyce najważniejsza jest dla mnie relacja, oparta na zaufaniu, zrozumieniu, szacunku oraz braku osądu.

Wierzę, że rodzice są ekspertami od swoich dzieci. Kto, jak nie oni znają je najlepiej? Moim zadaniem jest dostarczyć im drogowskazów na często zawiłej drodze rodzicielskiej, zwiększyć pewność w podejmowanych działaniach, towarzyszyć w zrozumieniu dziecka, co zaowocować może wzmocnieniem więzi pomiędzy wszystkimi członkami rodziny.

Prywatnie szczęśliwa żona, mama 4-letniej Judyty i 3-letniego Tobiasza. Odnajdująca piękno stworzenia w górskich krajobrazach i w drugim człowieku.

Beata Wołodkiewicz

Asystent nauczyciela przedszkola w grupie 3-latków


Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż. Janusz Korczak

Już od dawna fascynuje mnie praca z dziećmi , również z dziećmi niepełnosprawnymi. Uczę się od NICH.
Zwykle skupiamy się na roli dorosłego, który modeluje zachowanie dziecka, stanowi dla niego punkt odniesienia, nadaje kierunek, wspiera, pokazuje, uczy.
Za rzadko, moim zdaniem, mówi się, że i dziecko może dorosłego czegoś nauczyć. Czegoś bardzo konkretnego i ważnego. Czego? Autentycznego wyrażania siebie, swoich uczuć i potrzeb. 

Z łatwością operują językiem osobistym i są w tym przekazie jednoznaczni.
Dziecięce NIE oznacza NIE, a TAK oznacza TAK. Uczą nas Slow life, czyli życia we własnym tempie - my żyjemy szybko, one w swoim tempie, czasem nawet „zbyt wolno”, w naszym odczuciu. Eksperymentowania, tego, któremu nie towarzyszy myśl z tyłu głowy: „nie uda się” , zaspokojenia potrzeby ciekawości.
Nieraz zazdrościłam dzieciom zaufania do swojej siły sprawczej. Szczerości i bezpośredniości, dziecięca szczerość buduje kontakt nawet, gdy padają słowa, których wolelibyśmy nie słyszeć o sobie.
Małe dzieci nie martwią się jutrem i nie myślą o przeszłości. Dla nich wszystko, co istnieje, jest teraźniejszością i jest to cudowne. Jest wiele rzeczy, których możemy nauczyć się od małych dzieci i powinniśmy je stosować codziennie, abyśmy byli bardziej kreatywni, otwarci, empatyczni, a przede wszystkim szczęśliwi!!!

Prywatnie jestem dumną mama dwóch dorosłych synów z nadanym przez nich tytułem 'Przyjaciółki".
Uwielbiam fotografować, tańczyć, podróżować...
Ale najważniejsze są dla mnie rodzinne spacery z naszą niewiarygodnie wytrwałą 16 letnia sznaucerką Figunią .

Monika
Jamroz

Nauczyciel łącznik w przedszkolu


Swoją pracę z dziećmi w wieku przedszkolnym zaczęłam kilka lat temu.
Bycie nauczycielem to marzenie z mojego dzieciństwa cieszę się, że mogę je realizować i każdego dnia mieć wpływ na ich rozwój.
Uważam, że bardzo ważne jest nie tylko to, co przekazuje dzieciom, ale i to co mogę im dać z siebie.

Jestem absolwentką UZ , na którym ukończyłam kierunek Socjoterapia i pomoc społeczna.
W związku z tym w swojej pracy staram się uczyć najmłodszych jak radzić sobie w sytuacjach dla nich stresowych i jak dbać o poczucie własnej wartości, poprzez wyrażanie swoich emocji.

Prywatnie jestem żoną oraz mamą Niny i opiekunem rozpieszczonego psa i kota. W wolnym czasie lubię po prostu leniuchować.