MISJA

Przedszkole
Pro Novo

Naszych najmłodszych podopiecznych staramy się uczyć samodzielności, zdobywania wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań.

Rekrutacja 2023/2024

Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż mi, a zapamiętam,
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

KONFUCJUSZ

Pasja + wizja + działanie.

Jak pracujemy
każdego dnia?

Nie dopasowujemy dzieci do przygotowanego programu –  to program cały czas ulega zmianom w odpowiedzi na potrzeby naszych podopiecznych.

Wspieramy i rozwijamy osobowość dziecka.

Stymulujemy rozwój poznawczy, emocjonalny i motoryczny.

Wzmacniamy motywację poznawczą.

Indywidualizujemy rozwój wiedzy, umiejętności i postaw.

Rozwijamy twórcze myślenie.

Rozwijamy samodzielność dziecka.

Kształtujemy umiejętność współpracy i życia w grupie rówieśniczej.

Dostosowujemy metody uczenia do predyspozycji dziecka.

Dbamy o codzienną porcję gimnastyki i ruchu.

Co nas wyróżnia?

Wszystko!

Pracujemy elementami Metody Montessori.

Rozwijamy samodzielność dzieci.

Dbamy o emocje i pracujemy na nich w oparciu o nasz autorski program.

Odczuwamy, doświadczamy, pobudzamy sensory dzięki sensoplastyce.

Poznajemy świat i zależności w nim występujące podczas warsztatów chemicznych ale i nie tylko.

Gotujemy, pieczemy, kroimy, obieramy, bo uwielbiamy korzystać z naszej pracowni kulinarnej.

Uczymy się…. Arytmetyki mentalnej.

Bawimy się, tańczymy podczas zajęć zumby.

Gramy na prawdziwych instrumentach.

Uczymy się i wykorzystujemy materiały przygotowywane przez nasze kreatywne panie.

Nie stoliki, a dywan jest naszym głównym miejscem nauki. Nie karty pracy, a pomoce.

Pracujemy w małych grupach do 18 osób.

Co oferujemy?

Morze możliwości!

Duży nacisk kładziemy na fakt, aby dziecko opuszczając oddział przedszkolny i trafiając do klasy I potrafiło już czytać i pisać.

Dokładamy wszelkich starań aby nasi wychowankowie już od najmłodszych lat mieli bliski kontakt z literaturą. A wszystko to dzięki czytaniu dzieciom, rozmowom o książkach, bajkach. Stwarzamy sytuacje, w których dzieci same sięgają do naszego bogatego, bajkowego księgozbioru. Uczymy nasze pociechy, że słowo pisane czy czytane jest znacznie cenniejsze od tego, które dzieci mają na co dzień – w postaci bajek oglądanych na ekranie telewizora, a czytanie nie jest nudnym obowiązkiem.

Małe dzieci są niezwykle zainteresowane otaczającym je światem i jednocześnie posiadają wielki potencjał intelektualny, dlatego warto stwarzać wiele sytuacji, żeby rozbudzić ich ciekawość, poszerzyć horyzonty, powiększyć zasób słownictwa i rozwinąć umiejętność logicznego myślenia oraz jak najwcześniej rozpocząć naukę czytania i pisania. Będzie to solidną podstawą dla dzieci w całej ich „karierze” szkolnej, zwiększy wiarę we własne siły i zaszczepi zamiłowanie do zdobywania wiedzy oraz przygotuje do edukacji szkolnej.

W naszym przedszkolu organizujemy atrakcje takie jak: przedstawienia teatralne, koncerty lub wizyty ciekawych gości (policjanta, weterynarza, strażaka). Wspólnie świętujemy Pasowanie na Przedszkolaka, Andrzejki, Mikołajki, Wigilię, Bal Karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Powitanie Wiosny, Wielkanoc, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka oraz oczywiście Urodziny każdego naszego malucha. Prowadzimy również „lekcje w terenie” odwiedzając sklep, pocztę, aptekę, bibliotekę itp.

Opiekę w godzinach 6:30 - 16:30

Grupy maksymalnie 18-osobowe (gwarantujące bezpieczeństwo)

Zajęcia taneczne – 1 raz w tygodniu (zumba)

Język angielski – 2 razy w tygodniu

Paczki z okazji Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Dodatkowo płatne.

3 wycieczki w roku szkolnym (do kina, teatru, na basen, do muzeum itp.) Wycieczki są dodatkowo płatne.

Gimnastykę korekcyjną

Zajęcia logopedyczne

Zajęcia matematyczne i logiczne

Bajkoterapię

Warsztaty teatralne, artystyczne, muzyczne

Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka

Nasze zajęcia
przygotowywane są
na podstawie:

zatwierdzonych przez MEN programów wychowania przedszkolnego, pedagogiki zabawy, metody „Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne, metody „Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz, dziecięcej matematyki E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, wprowadzenia dziecka w świat pisma wg I. Majchrzak, zabaw fundamentalnych.