MISJA

Szkoła
Pro Novo

Rekrutacja? - To już ostatni dzwonek. Słyszysz? Bo u nas go nie usłyszysz. Sprawdź nas i poznaj. Zobacz, co się kryje pod owym Pro Novo! Wpadnij na lekcje on-line. Bez stresu, nie będziemy nikogo odpytywać. Poczuj atmosferę szkoły poza schematami.

Rekrutacja 2023/2024

Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy,
ponieważ wiedza jest ograniczona.

A. EINSTEIN

Szkoła w pigułce

Nauczyciele pozytywnie zakręceni.

Relacje - to coś na co stawiamy. W każdym wymiarze. Ilość D nieograniczona.

Naszej integracji i bycia razem nawet pandemia nie jest w stanie zatrzymać.

Atmosfera? Nieziemska!

Język obcy nie jest obcy!

Przestrzeń? Oooj jest! I to bardzo.

Dzwonek w szkole? Hmmm, jak miło go nie słyszeć.

Mniej znaczy więcej. Dlatego stawiamy na mało liczne klasy.

Chillout – jest na to miejsce w naszej szkole.

Kuchenne rewolucje? Nasza pracownia kulinarna ich nie potrzebuje.

Wsparcie – wszędzie, z każdej strony i o każdej porze!

Tutoring – budzimy Twoją moc! Dla chętnych oczywiście.

Z głową w chmurach? Tak, bo część zajęć realizujemy w Szkole w Chmurze.

Wybór? Zawsze! Warunek, że potrafisz go dokonać. Jak nie - pomożemy!

Budowanie poczucia sprawstwa… - u nas to się dzieje na każdym kroku.

Uzbroimy Cię, po zęby! W co? W kompetencje, umiejętności, jeśli tylko będziesz chciał/-a!

Egzamin po klasie 8 to tylko jedna z trampolin, dzięki którym możesz wyskoczyć w przyszłość!
Pokażemy Ci, jak skakać! A nawet latać!

Co oferujemy?

24 wyjątkowe powody,
dla których warto nam zaufać.

1

Wysoki poziom nauczania i staranne przygotowanie do kolejnych etapów edukacji.

2

Wychowanie w oparciu o spójny system wartości.

3

Klasy maksymalnie 14-16 osobowe.

4

Nauczanie języka angielskiego w wymiarze 5 godz./tydzień.

5

Od roku szkolnego 2014/2015 dodatkowo język niemiecki w wymiarze 2 godz./tydzień dla klas I-III i 3 godz./tydzień dla klas IV-VI.

6

Więcej godz. z wiodących przedmiotów (nauczanie zintegrowane – 22 godz. w tygodniu. W szkole publicznej jest to 16 godz.).

7

Opiekę w godzinach 7.30 – 15.30 (po południu oferujemy zajęcia pozalekcyjne, nie świetlicę).

8

Szkołę bez dzwonków (nauczyciel sam reguluje czas pracy z dziećmi).

9

Wspólne odrabianie lekcji w klasach 1-3 pod okiem wychowawcy/nauczyciela – według nas szkoła jest miejscem do nauki, a dom miejscem, w którym dziecko ma odpocząć po jej trudach.

10

Od klasy III wprowadzony zostaje tzw. projekt – jedno zadanie raz w tygodniu, na realizację którego dziecko ma cały tydzień.

11

Uczniowie zabierają do domu te zadania, których nie uda im się zrobić podczas tych zajęć.

12

Bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych.

13

Indywidualny kontakt mailowy z wychowawcą.

14

Pozostawianie przyborów i książek w szkole – zapewnimy każdemu dziecku miejsce na jego podręczniki, zeszyty i przybory szkolne. Szanujemy bowiem zdrowie naszych podopiecznych i dbamy o ich kręgosłupy.

15

Objęcie dzieci dowozami szkolnymi. Opcja dodatkowo płatna.

16

Warsztaty chemiczne, warsztaty kulinarne, warsztaty z zakresu edukacji finansowej, myślenia krytycznego, zumba, sks i inne zajęcia dodatkowe.

17

Zajęcia z arytmetyki mentalnej w klasach 1-3.

18

Pracę metodą projektów i odwróconej lekcji.

19

Outdoorowe klasy.

20

Całą masę wycieczek, często niekonwencjonalnych i niebalanych, spotkania integracyjne.

21

Naukę odpowiedzialności społecznej – za siebie i innych poprzez działania charytatywne.

22

Stały kontakt z Wychowawcą i nauczycielami bez obwarowania go zapisami proceduralnymi wykluczającymi kontakt
w określonych okolicznościach.

23

Staramy się jak najczęściej korzystać z natury. Dlatego często porzucamy ławki i wychodzimy na zewnątrz i tam przeprowadzamy zajęcia w terenie czy w klasie outdoorowej.

24

Raz w miesiącu spotkania z muzyką klasyczną.

Profil absolwentki / absolwenta.

Sprawcza/ -czy

Elastyczna/ -ny

Sprawcza/ -czy


Posiadająca/ -cy pasje i zainteresowania

Zmotywowana/ -ny, aby podążać za szybko zmieniającą się rzeczywistością

Przedsiębiorcza/ -czy


Dobrze wykształcona/ -ny

Potrafiąca/ -cy zaplanować i zrealizować swoje działania

Odpowiedzialna/ -ny za siebie i podejmowane zadania


Poszukująca/ -cy różnych rozwiązań

Potrafiąca/ -cy współpracować w zespole

Zdolna/ -y do samooceny


Stawiająca/ -cy realne, ambitne cele

Przekraczająca/ -cy schematy

Refleksyjna/ -ny