Klasa startowa
Klasa startowa (zerówka), czyli zabawa w szkołę
Przygotowaliśmy również bardzo atrakcyjna ofertę dla dzieci 6-letnich, których rodzice nie zdecydują się jeszcze na posłanie do klasy I. Rozumiejąc Państwa dylematy, a zarazem mając na uwadze fakt, iż dzieci są już na tyle duże, by rozpocząć naukę w szkole, ale jeszcze na tyle małe, by była to nauka w ramach podstawy programowej dla klas I-III, proponujemy klasę startową. Jest to klasa stanowiąca łagodne przejście pomiędzy przedszkolem a klasą I, w której dzieci będą przygotowywane do podjęcia nauki w szkole.
Absolwent klasy startowej będzie umiał się bez problemu odnaleźć w klasie I, ponieważ wyposażymy go w podstawowe umiejętności i wiadomości. Jego edukacja będzie się różnić od zajęć w klasie I, gdyż mamy świadomość, że dziecku w tym wieku jest jeszcze trudno wdrożyć się w szkolny „dryl”.
Klasa startowa będzie klasą do 12 osób z rozszerzonym językiem angielskim (4 zajęcia/tydzień), w której będziemy realizować atrakcyjny program edukacyjny.
Dla dzieci z klasy startowej przygotowaliśmy (w ramach czesnego):
- Opiekę w godzinach 7.30 – 16.00 (po południu oferujemy zajęcia pozalekcyjne, nie świetlicę),
- Klasy maksymalnie 12 osobowe, [więcej..]
- Język angielski – 4 zajęcia/tydzień,
- Indywidualny kontakt mailowy z wychowawcą, [więcej..]
- Codzienną gimnastykę ciała i języka,
- Warsztaty taneczne – 2 razy w tygodniu (taniec towarzyski i elementy rytmiki),
- Warsztaty teatralne,
- Warsztaty artystyczne (plastyczne),
- Warsztaty muzyczne,
- Edukacja zdrowotna,
- Zajęcia ekologiczne,
- Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka,
- Zajęcia matematyczne i logiczne,
- Kulturoznawstwo,
- Bajkoterapia,
- Zajęcia kulinarne (wspólne przygotowanie potraw, gotowanie, pieczenie),
- Stały dostęp do wody/soków,
- 4 wycieczki w roku szkolnym (do kina, do teatru, na basen, do muzeum itp.),
- Przyjęcie urodzinowe dla malucha (słodycze i prezent),
- Paczki okolicznościowe
Nasze zajęcia przygotowywane są na podstawie:
- zatwierdzonych przez MEN programów wychowania przedszkolnego,
- pedagogiki zabawy,
- metody „Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne,
- metody „Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz,
- dziecięcej matematyki E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej,
- wprowadzenia dziecka w świat pisma wg I. Majchrzak,
- zabaw fundamentalnych.
Duży nacisk będziemy kładli na fakt, aby dziecko kończąc klasę startową i trafiając do klasy I potrafiło już czytać i pisać.
Naszym głównym celem jest stworzenie warunków do osiągnięcia przez dziecko gotowości szkolnej. A udaje się to poprzez właśnie „zabawę w szkołę”, w miłej i przyjaznej atmosferze, która otacza nasze dzieci każdego dnia.
Sylwetka absolwenta klasy startowej:
- ciekawy świata,
- wszechstronnie wyposażony w wiadomości i umiejętności niezbędne do podjęcia obowiązków bycia uczniem klasy pierwszej,
- potrafił używać swoich zdolności służąc innym; nawiązywać właściwe relacje oparte na wzajemnym szacunku, zaufaniu i zrozumieniu,
- komunikatywnie wyrażać swoje myśli, emocje i potrzeby, szanując odmienność drugiego człowieka,
- był tolerancyjny, koleżeński,
- potrafił korzystać z zasad zdrowego stylu życia,
- miał właściwy obraz samego siebie (poczucie własnej wartości i tożsamości),
- umiał ponosić konsekwencje własnych decyzji,
- był otwartym i niosącym radość człowiekiem!