Aktualności

WOŚP – podziękowania

Drodzy Rodzice, kochane dzieci,
Pragnę z całego serca Wam podziękować za wspólne granie podczas dzisiejszego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Jak zwykle przybyliście Państwo bardzo licznie, a nasze dzieci było widać z daleka :).
To cudowne, że możemy na Was liczyć w każdej sytuacji. A ta była wyjątkowa i potwierdziła, że macie otwarte serca i głowy.

Drodzy Państwo, z serca dziękuję za obecność, licytowanie, za to, że tak pięknie udało nam się włączyć do tego wielkiego dzieła.

Kochane dzieciaki, Wam też się należą ogromne podziękowania.
Naszym wolontariuszom, którzy od rana dzielnie zbierali do swych puszek pieniądze.
I dzieciom występującym podczas finału – wypadliście świetnie!

Tort czeka na Was w szkole. :) Jest nieduży, ale nasza w tym głowa, by jutro każdy dostał choć kawałeczek tortu, czy ciasta przywiezionego z Finału.

Korzystając z okazję dziękujemy Panu Henrykowi Majdańskiemu za to, że każdego roku licytuje dla naszej szkoły ów słodki smakołyk.

tort tort2

Razem dla pokoju – wyróżnienie

Niedawno uczniowie klasy VI „a” wzięli udział w konkursie organizowanym w ramach 18. edycji Europejskiego Tygodnia Edukacji Globalnej.
Konkurs pod hasłem „Razem dla pokoju” został ogłoszony przez Główną Kwaterę ZHP w Warszawie.

W projekcie brały udział różne grupy z całej Polski, spośród których klasa VI została nagrodzona wyróżnieniem :).

Swoje działania uczniowie realizowali na lekcjach języka polskiego w formie dwóch bloków tematycznych.
Blok pierwszy dotyczył problemu globalnego ocieplenia. Zwieńczeniem całego cyklu była debata ekspercka na temat ochrony przyrody („Przyroda – należy o nią dbać czy lepiej nic nie robić?”), do której dzieci przygotowywały się przez tydzień. Na koniec dyskusji cała klasa zgodnie przyznała, że o środowisko nie tylko należy, ale nawet trzeba dbać.
Głównym wnioskiem z debaty jest opinia, że „naprawianie świata należy zacząć od naprawiania swoich uczynków, własnego zachowania i dbałości o swoje najbliższe otoczenie i bliskich”.

Drugi blok tematyczny został zrealizowany w oparciu o lekturę „W 80 dni dookoła świata” autorstwa Juliusza Verne’a, która wprowadziła uczniów w podróż dookoła świata, dzięki czemu mogli poznać ciekawe miejsca, różne tradycje i wierzenia, a przede wszystkim trudne sytuacje i problemy ludzi należących do innych kultur.
Kropkę nad „i” stanowiło klasowe przedstawienie teatralne, w którym uczniowie klasy VI wcielali się w rolę bohaterów, przenosząc treść lektury na grunt współczesny.
Stało się to podwaliną do rozmów na temat tolerancji, a przede wszystkim do sformułowania wniosków dotyczących tego, że „INNY” NIE ZNACZY GORSZY.

Fotorelacja

Tydzień Edukacji Globalnej – podsumowanie

Od samego rana taka niespodzianka!

Dotarły do nas nagrody dla gromady zuchowej Fipinki za zajęcie III miejsc w konkursie realizowanym w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej.
W nagrodę za nasze działania trafił do nas dyplom i wielki pluszowy misiek :).

A czego uczyły się nasze zuchy podczas realizacji działań związanych z edukacją globalną? Uczyły się tolerancji, szacunku, wzajemnej akceptacji.
Jednym ze zrealizowanych pomysłów było stworzenie „Przyjaznego kina”, w którym dzieci od razu zauważyły elementy przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Stwierdziły również, że w naszym kinie znajduje się winda, nie tylko dla osób niepełnosprawnych, ale również dla starszych ludzi oraz rodziców z małymi dziećmi. I słusznie!
Postanowiliśmy również stworzyć nasze kino, w którym ustawiliśmy krzesełka w rzędach i oglądaliśmy film. Ale, no właśnie, nie wszyscy byli zadowoleni ze swoich miejsc. Sami zauważyli, że są zbyt mali żeby siedzieć na końcu. I tak nawiązaliśmy do rozmowy o tym, jakie miejsca powinno zajmować się na krzesełkach, nie tylko w kinie. Największym zainteresowaniem było odczytywanie napisów z daleka. Niestety, mimo tego że nasze oczka są jeszcze zdrowe i mamy sokoli wzrok, to jednak musieliśmy zrobić kilka kroków, aby zobaczyć co jest napisane na kartkach.
Dzieci fantastycznie bawiły się podczas zabawy z audiodeskrypcją. Trudne słowo, ale zadanie wcale takie trudne nie było.
I tak oto udało nam się stworzyć kino przyjazne wszystkim – dzieciom i dorosłym, a przy tym dostosowane do różnych niepełnosprawności.

Fotorelacja

YouTube Fundacji Pro Novo